miercuri, 5 aprilie 2017

Tort de mămăligă cu legume



Întotdeauna am adorat mămăliga. De mic copil preferam această grămăjoară aurie, mai ales când mergeam la bunici la ţară unde mămăliga era nelipsită. Mereu mă voi gândi cu dulce nostalgie la acele zile pline de farmec şi mister, la vacanţele mele fără egal într-o lume acum dispărută. De la bunica mea am învăţat această minuată reţetă, pe cât de uşor de preparat, pe atât de aspectuoasă. Este foarte adevărat că bunica mea gatea la plita şi cuptorul cu lemne, care dau un gust de neegalat, dar vei fi uimit cât de minunat va fi şi aşa.
Pentru început  pregăteşte ”umplutura”astfel:
·         Taie în cuburi mici de 1-1,5cm o vânătă mică, 1/2 dovlecel şi un morcov şi le fierbe la abur 10 minute. Eu nu prăjesc nimic şi nici pe tine nu te sfătuiesc să o faci.
·         Separat faci o mămăligă puţin mai moale ca de obicei. Eu cumpăr mălai obişnuit din piaţă de la cineva care îl aduce de la o moară. Nu-mi place mălaiul grisat.
      Adaugi la fierbere 1-2 linguri ulei de cocos. Fierbe mămăliga cam 20 de minute la foc foarte mic.
·         Pregăteşti tofu tăiat cubuleţe
·         Când este mămăliga gata, unge o tavă de tort cu putin ulei de cocos si tapetează cu 1-2 linguri de griş. Răstorni o jumătate de mămăligă în tavă ca strat de bază.
·         Într-un bol pune legumele fierte la abur la care adaugi bucăţile de tofu. Condimentezi cu tarhon (ador tarhonul!!!!!), puţină  sare, piper.2-3 linguri de ulei de măsline. Amestecă bine  si rătoarnă peste mămăliga din tavă. Deasupra aşează cubuleţe mici de roşii cherry şi câteva frunze mărunţite de busuioc şi mărar. Lasă câteva minute să stea pe  mămăligă, după care răstoarnă restul de mămăligă. Nivelează şi unge cu 2 linguri de ulei de măsline.
·         Încinge cuptorul la 180 grade şi coace tortul 40 de minute. Scoate din cuptor tava adaugă deasupra felii subţiri de caşcaval vegan şi mai lasă la cuptor 1-2 minute, după care închizi. Laşi la “odihnă” încă 5 minute.


Se consumă călduţă (dacă rezişti!). Taie felii din tort  şi poţi picta cu puţin verde de mărar, sau chiar puţină cremă de usturoi.
Uşor amaruie , amestecul acesta de legume te va încânta cu parfumuri ce-ti vor aduce aminte de însorita vară, te vor cuceri şi te vor îmbrăţişa cu tandreţe.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu