miercuri, 21 decembrie 2016

coşuleţul cu surprize_ vegan



În curând vin sărbătorile Crăciunului şi Revelionul, motiv de a întocmi liste lungi de cumpărături. Când am invitaţi la masă este destul de greu să-i conving că şi alimentaţia vegană poate fi foarte bogată, apetisantă şi gustoasă, de aceea trebuie să mă pregătesc foarte atent  pentru a-i uimi  şi pentru a-i convinge că nu este atât de searbădă viaţa de vegan.
Iată un antreu de rezistenţă pe care îl fac atunci când am invitaţi:

Ingrediente:
            Aluatul:
-          500 gr. făină (eu amestec 200 gr. făină albă cu 300 gr, făină neagră/integrală de secară)
-          250ml apă
-          50 ml ulei
-          20 gr. drojdie
-          1 praf de sare
-          3-4 linguri seminţe de susan
Umplutura:
-          500 gr. Brânză tofu afumată
-          1 legătură mărar
-          1 legătură ceapă (de preferat verde)
-          100 ml iaurt vegan (1/2 cana)
-          2 linguri făină de secară
-          2 linguri de gris
-          1 praf de sare
-          ½ linguriţă turmenic (pentru culoare)
-          -2 linguri chimion (opţional)
Glazura:
-          1 praf turmenic
-          3-4 linguriţe ulei măsline
-          Chmion (opţional)

 Pentru început este bine să faci aluatul de pâine, pe care eu îl fac ca  aici


Cât aluatul stă la dospit, pregăteşte umplutura. Mixează brânza tofu împreună cu iaurtul până obţii o cremă fină, apoi adaugă făina de secară, grişul, chimionul  şi turmenicul. După ce toate acestea s-au amestecat adaugă mărarul şi ceapa tăiate fin şi sărează după gust.
Pune pe o planşetă aluatul şi întinde o foaie de 5mm grosime, taie pătrate de 7-8cm şi tapetează forme mai mari de brioşe, dacă ai. Eu am folosit nişte forme de savarine din sticla termorezistenta.

Răstoarnă din umplutură în fiecare formă şi unge cu o pensulă glazura făcută din  ulei, chmion si  turmenic.

Încălzeşte cuptorul la 175°C (mediu pe gaze) şi coace cam 40-45 minute, dar este bine să urmăreşti dacă sunt coapte aceste coşuleţe. Foloseşte proba cu scobitoarea.

În final, vei fi surprins de parfumul de pâine coaptă înnobilată cu fantezii culinare de neuitat.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu